Segmenty kontenerowe to modułowe zabudowy pozwalające na dostosowanie pojazdu do konkretnych zadań podczas prac trakcyjnych. Dzięki standardowym gabarytom oraz własnemu zasilaniu można je montować wymiennie zarówno na platformach kolejowych jak i na pojazdach dwudrogowych.
Konstrukcja oparta jest na 20-stopowym kontenerze, przystosowanym do montażu na wagonach-platformach lub innych pojazdach kolejowych wyposażonych w zaczepy kontenerowe, a także na pojazdach dwudrogowych.
Segment wyposażony jest w agregat prądotwórczy oraz zasilacz hydrauliczny obsługujący wszystkie urządzenia hydrauliczne. Do dyspozycji operatorów znajdują się dwa podesty ruchome typu PR2-250 o napędzie hydraulicznym, maksymalnym udźwigu 250 kg, wysokości pracy 6900 mm od główki szyny i zasięgu 4000 mm od osi toru, sterowane bezpośrednio z kosza. Integralną częścią zabudowy jest również wypornica sieci typu WS6-500 z, maksymalną wysokością pracy 8000 mm, siłą wyporu 5000 N i sterowaniem radiowym. Uzupełnieniem są pomosty stałe cynkowane ogniowo, wyposażone w ręcznie składane barierki bezpieczeństwa, oświetlenie oraz gniazda elektryczne. Segment posiada także pantograf pomiarowy z możliwością laserowego pomiaru wysokości.